Гурток «Мовно-літературна майстерня»
(керівник Мельник Ірина Романівна)
Гурток
«Мовно-літературна майстерня» створений із метою формування в гімназистів глибоких і стійких інтересів
до мовленнєвої й творчої діяльності, що є однією з основних передумов розвитку
творчої особистості.
Планування занять гуртка складено
відповідно до програм «Юні мовознавці» й «Літературна творчість», рекомендованих науково-методичною радою Українського
державного центру «Мала академія наук України». У ході роботи передбачені теоретичні, практичні,
індивідуальні заняття, екскурсії, виступи, участь у літературно-мистецьких
вечорах тощо. На заняттях із мовленнєвої діяльності гімназисти навчаються
самостійно складати лінгвістичні задачі, писати твори різних типів, редагувати
тексти тощо. На заняттях із літературної діяльності учні набувають досвід
власної творчої діяльності, розвивають мислення, уяву, фантазію, здатність
самостійно знаходити образи для реалізації власного оригінального творчого
потенціалу.
Серед найбільш ефективних прийомів
проведення занять гуртка – мовно-літературні ігри, заочні мандрівки, конкурси,
вікторини, відгадування кросвордів, створення власних проектів, творчі звіти. Як
приклад, можна навести такі теми занять: «Слова-ліліпути і слова-велетні», «У граматиці сусідів
вибирають», «Червоне світло на синтаксичному перехресті», «Стежками неології та
словотворення», «У майстерні письменника».
Передбачено зустрічі гуртківців із краматорськими науковцями й письменниками. Робота
за даною програмою гуртка розрахована на дітей, що мають потяг до мовно-літературної
творчості. Важливим є те, що на заняттях учні мають можливість готуватися до участі
в мовно-літературних конкурсах гімназійного, обласного й Всеукраїнського рівнів.
Гурток «Крок до науки»
(керівник Мельник І. Р.)
Планування роботи
гуртка «Крок до науки» складено відповідно до програми «Основи
науково-дослідницької діяльності». Метою
даного гуртка є формування початкових дослідницьких вмінь, сприяння творчому й
інтелектуальному розвитку старшокласників у процесі науково-дослідницької
роботи. Основними завданнями курсу є такі: ознайомити учнів із принципами й
правилами організації дослідницької діяльності; сформувати поняття про
науково-дослідницьку діяльність та її основні етапи; сформувати навички з
визначення теми й проблеми дослідження, формулювання мети, завдань дослідження;
ознайомити з основними методами дослідження; розвивати вміння планувати й
організовувати свою науково-дослідницьку діяльність; ознайомити з правилами
оформлення та представлення роботи. У гуртку навчаються учні 8-10-х класів,
віком від 13 до 17 років, які починають займатись науково-дослідницькою
діяльністю, мають достатні знання та вміння з навчальних дисциплін і бажання
проводити самостійні наукові дослідження. Тематичні розділи програми знайомлять
учнів із загальним поняттям про науку і наукове дослідження. Розглядаються
основні етапи організації наукового дослідження – від постановки проблеми до
представлення і захисту науково-дослідницької роботи. Особлива увага
приділяється таким етапам науково-дослідницької роботи, як: вибір теми роботи,
розробка гіпотези дослідження, робота з науковими джерелами інформації.
Програма передбачає теоретичні та практичні заняття.
Підсумковим етапом
у роботі гуртка є участь учнів у науково-практичних конференціях, міському
конкурсу-захисті творчих рефератів «Крок до науки», гімназійному, міському, обласному
й Всеукраїнському етапах конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів
Малої академії наук України.
Немає коментарів:
Дописати коментар