Дистанційне навчання — це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів та учнів на різних етапах навчання, а також самостійну роботу з матеріалами інформаційної мережі.
ШАНОВНІ КОЛЕГИ!
СКОРИСТАЙТЕСЯ ІНСТРУМЕНТАМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ.
Інструменти дистанційного
навчання
1.
Сервіси Google:
1.1
Google Classroom (https://classroom.google.com/) - дозволяє створювати клас, у якому можна розміщувати уроки, тести тощо
(учні повинні мати обліковий запис gmail.com).
1.2
Google-диск (https://drive.google.com/) - для розміщення матеріалів до уроків (документи, презентації, таблиці
тощо) за посиланням, яке можна розмістити на сайті школи, блозі. фесбуці тощо.
1.4
Blogger (blogger.com) - для розміщення матеріалів до уроків та новин.
1.5
Відеозустрічі Google Meet (https://meet.google.com/) - для
організації вебінарів, онлайн- уроків у режимі реального часу.
2.
Facebook (https://www.facebook.com/) - дозволяє створювати сторінки закладів освіти та розміщувати матеріали до
уроків.
3.
Skype - для
організації відеозв'язку та онлайн-уроків.
4.
Gnomio (https://www.gnomio.com/) - сервіс для створення платформи дистанційного
навчання в школі, системи керування навчанням Moodle (безкоштовно).
6.
Learningapps (https://learningapps.org/) - кейс різноманітних інтерактивних вправ для використання при створенні online-уроків.
7.
Online-система дистанційної підтримки навчання у школах, ліцеях та гімназіях України (https://disted.edu.vn.ua/) - готові матеріали для уроків.
8.
10minclass.com (http://www. 10minclass.com/) - готові
відеоуроки для використання
9.
Електронні версії підручників (https://pidruchnyk.com.ua/ https://imzo.gov.ua/pidruchniki/elektronni-versiyi-pidruchnikiv/).
МАТЕРІАЛИ ВІД ВИДАВНИЦТВА "РАНОК" НА ДОПОМОГУ ВЧИТЕЛЮ
МАТЕРІАЛИ ВІД ВИДАВНИЦТВА "РАНОК" НА ДОПОМОГУ ВЧИТЕЛЮ
Видавництво «Ранок» разом із авторськими колективами підготувало для
вчителів інформатики та історії
безкоштовні навчальні матеріали для 5–7 класів, які допоможуть у проведенні уроків і перевірці набутих знань.
Підготовлені матеріали відповідають чинним навчальним програмам, зібрані за
темами, що вивчаються під час карантину, і містять: презентації до уроків,
фрагменти розробок уроків, завдання з робочих зошитів, тестові завдання для
самоконтролю та тематичного оцінювання, практичні роботи, календарно-тематичні
плани до уроків.
Крім того, аби вчителі могли якісно підготувати учнів до ЗНО з української мови та літератури,
ми пропонуємо найкращі відеоуроки від справжніх професіоналів своєї справи, а також тестовий зошит, за яким учні зможуть
перевірити власний рівень знань.
Усі матеріали розміщені на гугл-диску за посиланнями:
·
історія України для 5, 7 класів:
·
всесвітня історія для 6, 7
класів:
·
інформатика для 5, 6 класів:
·
підготовка до ЗНО з української
мови та літератури:
У будь-який момент учитель може переглянути і
завантажити саме той матеріал, який необхідний для проведення якісного уроку.
Звертаємо вашу увагу на те, що матеріали будуть доповнюватися.
Стосовно конкурсу «Колосок» :
Надсилаємо посилання на
мобільний додаток "КОЛОСОК конкурс. Підготовка до конкурсу":
Його також можна завантажити у
Play Market за пошуковими словами: "конкурс колосок".
Це не лише підготовка до
конкурсу, але і навчальний продукт, який зараз під час карантину дуже
актуальний для дитини вдома.
Є вчительські групи, в які можна його
закинути, а тоді вже - додаток потрапить у вчительські та батьківські групи.
За цими посиланнями видавництво "Ранок" проводить заняття Всеукраїнської Віртуальної школи "Ранок". Долучайтеся.
https://drive.google.com/open?id=1HXnrN91L_0uGxLP0VMevz9x_mhDK12xB
https://drive.google.com/open?id=1qZUHp1im2LA7i1BapZaCC3eHRNukXdk_
За цими посиланнями видавництво "Ранок" проводить заняття Всеукраїнської Віртуальної школи "Ранок". Долучайтеся.
https://drive.google.com/open?id=1HXnrN91L_0uGxLP0VMevz9x_mhDK12xB
https://drive.google.com/open?id=1qZUHp1im2LA7i1BapZaCC3eHRNukXdk_
Методичні рекомендації щодо організації
навчальної діяльності в закладах загальної середньої освіти за допомогою дистанційних
технологій
http://academy.ks.ua/?p=15464&fbclid=IwAR2OvV_TYt9r7TZLQiISVm16reATFRYt6X7_CGDoX6M5pZaJFttPYNRzHuY
·
16 березня о 9.30 для учнів 9-11
класів на телеканалі Київ розпочинається трансляція відеоуроків
(щодня);
·
Математика ЗНО https://www.youtube.com/watch?v=xn2lKu4DtlM&feature=share&fbclid=IwAR2V5Mb8kPsprFXoJ3EowVoThM4MoMQp8FClyUe44oFrxXKpJStsHDdnJl4
Готові шкільні презентації
Математика:
·
Хімія
·
Дистанційне навчання на телебаченні – канал “Рада” та
МОН транслюватимуть відеоуроки
·
Физика, астрономия
·
Три тижні карантину з користю.
Підбірка безкоштовних освітніх платформ
·
Уроки 9-11 кл Дніпро-ТВ
·
Сьогодні Міністерство освіти і науки розпочинає
трансляцію онлайн-курсів підготовки до ЗНО
·
Як організувати
дистанційне навчання за допомогою найпростіших онлайн-ресурсів
Учителю, адміністратору:
· Coursera и Prometheus открывают бесплатный доступ
к курсам
·
Дистанційненавчання на телебаченні – канал “Рада” та
МОН транслюватимутьвідеоуроки
·
Департамент освіти у Вінниці пояснив, як
організуватидистанційненавчання на період карантину
https://vezha.ua/departament-osvity-u-vinnytsi-poyasnyv-yak-organizuvaty-dystantsijne-navchannya-na-period-karantynu/?fbclid=IwAR0XSZGH7e91a5BMFZn6ASePxqbEd-d__tWiqfiticiL4zRHiBNyHg16THw
·
Google-Классы для учителей
https://www.facebook.com/KramatorskPost/videos/640132929863675/
·
Графік трансляцій курсів
з підготовки до ЗНО під час карантину
https://www.schoollife.org.ua/grafik-translyatsij-kursiv-z-pidgotovky-do-zno-pid-chas-karantynu/?fbclid=IwAR2bzgqBgfOmjMOvslBBj1Huts0ca3Ehzuv_yxUEynwS0b3vuIJDyxWHqrU
11 березня 2020 року Кабінет міністрів України на
своєму засіданні ухвалив рішення щодо запровадження карантину для всіх типів
закладів освіти до 03 квітня 2020 року. Міністерство освіти і науки України
(лист від 11.03.2020 року № 1/9-154) рекомендує розробити заходи щодо
забезпечення проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій.
Рекомендуємо врахувати нормативно-правову базу:
- ст. 9 Закону України «Про освіту» п. 4 «Дистанційна
форма здобуття освіти – це індивідуалізований процес здобуття освіти, який
відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від
одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що
функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних
технологій»;
-
ст. 15 Закону України «Про загальну середню освіту» п.
2«Освітня програма закладу освіти має містити ….форми організації освітнього
процесу…»;
-
наказ МОНУ від 25.04.2020 року №466 «Про затвердження
Положення про дистанційне навчання» (Із змінами, внесеними згідно з Наказами
Міністерства освіти і науки№ 660 від 01.06.2013, № 761 від 14.07.2015)https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13;
-
наказ МОНУ від 23 квітня 2019 року № 536 «Про
затвердження Положенняпро інституційну форму здобуттязагальної середньої освіти»https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/64866/;
-
лист МОНУ від 22 січня 2015 року№1/9-26 «Щодо
використання технологій дистанційного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/45548/
Надаємо орієнтовний
перелік платформ, де розміщено матеріали з щодо проведення навчальних занять за
допомогою дистанційних технологій (додаються).
Орієнтовний перелік платформ, де розміщено
матеріали з щодо проведення навчальних занять за допомогою дистанційних
технологій
№
з/п
|
Назва предмета
|
Посилання на матеріали
|
|
Середня освіта
|
|||
1.
|
Українськамова
|
||
2.
|
Українськалітература
|
||
3
|
Історія
|
||
4
|
Німецькамова
|
|
|
5
|
Фізика та астрономія
|
||
6
|
Інформатика
|
||
7
|
Математика
|
||
8
|
Географія
|
||
9
|
Біологія
|
||
10
|
Хімія
|
|
|
11
|
Всіпредмети
|
||
Підготовка до ЗНО
|
|||
3
|
Українськалітература
|
||
4
|
Українськамова
|
||
Готуємось до ЗНО-2020
самостійно: 12 онлайн-ресурсів
Ресурси для безкоштовноговивченняанглійськоїмови
онлайн
1.BBC Learning English —
масштабневідділення BBC, присвяченевивченнюанглійськоїмови. На
сайті доступні навчальні курси для різних рівнів. Частина курсів поділяється
за тематикою: англійська в університеті, на роботі, у новинах тощо.
2.British Council LearnEnglish
— ресурс для вивченняанглійськоїмови від Британськихрад, департаменту уряду
ВеликоїБританії, щозаймаєтьсяпоширеннямбританськоїкультури. На
сайтіможнавивчатиграматику, лексику, покращуватинавички з письма та вимови.
3.Duolingo —
платформа для вивченняіноземнихмов. Англійськуможнавивчати як на сайті проекту,
так і за допомогоюмобільногододатку. Додатокзручний для початківців,
якіхочутьзрозумітибазовілексичну та граматичну структуру мови. Вправи длярівняIntermediate
та Advancedтакождоступні.
4.Lingualeo —
навчальний сайт, цілкомприсвяченийвивченнюанглійськоїмови.
Вивченнявідбуваєтьсяізвикористаннямігровоїмоделі з талісманом сайту левеняткомLeo.
На сайті є безкоштовні та платнінавчальнікурси.
5.engVId —
сайт з відео-уроками для вивченняанглійської, поділений за
тематичним вивченням. Ті, хтохочутьздати міжнародний екзамен
IELTS чи TOEFL, можуть скористатись спеціальними відео-лекціям
для підготовки.
6.Memrise —
оригінальна платформа для вивчення іноземних мов за допомогоюсистемикарток.
Контент такожможутьстворюватисамікористувачі.
7.TED
— організація, присвяченамотиваційнимпізнавальнимлекціяманглійськоюмовою.
Чудово підійде для глядачівіз уже наявнимизнаннями з англійської,
якіхочутьпокращитисвоїнавичкисприйманнямови на слух. На сайтідоступнісубтитри.
8.Loyal books —
бібліотекабезкоштовнихелектронних та
аудіокнигрізнимимовами.
Ефективний спосіб вдосконалити збільшення свого словникового
запасу.
9.LearnEnglish – вивчайанглійську не лише за допомогоюстандартнихуроків, але й завдякиіграм
та спілкуванню в чатах.
Також рекомендуємо
1)
опрацювати
матеріали за посиланням
МАТЕРІАЛИ
ДЛЯ ДІТЕЙ
"Цікаві
та корисні канікули"
(матеріали підібрали вчителі КЗЗСО №22 Л.В. Гончарова, ЗОШ №3 Пилипенко
С.С.)
1.
Телеканал ПЛЮСПЛЮС:
Корисні підказки.
У дотепній, іронічній та легкій
для запам’ятовування формі розглядаються «несерйозні» дитячі проблеми. Дітей
вчать ставити будь-які запитання, експериментувати, розмірковувати та приймати
рішення і діяти у несподіваних або ж складних ситуаціях.
2. Канал Хмаринка : Розважально -пізнавальний канал для дітей.
3.
Дитячий
канал: Авторські розвиваючі міні мультики для
дітей різного віку.
4.
Світ чекає на
відкриття: Навчально - розважальні
мультфільми для дітей різного віку, вчителів і батьків! https://www.youtube.com/playlist?list=PLmMdc5EtRgSh0NBcdY78MAkP46kpJVRRX
5.
Це наше і це
твоє: Коротенькі мультфільми, які розповідають цікаві факти про
нашу країну!
·
Всесвітньовідомий танок Гопак - наш! https://www.youtube.com/playlist?list=PLmMdc5EtRgSgzRIdOn6yvSu4coKy6Ofqt
6. Мультфільми "Уроки тітоньки
Сови": Розважаючись із героями мультфільмів, дитина одночасно
отримає корисні знання, необхідні в її житті.
·
Географія
7. Канал З
любов'ю до дітей: Веселі дитячі пісні, цікаві абетки, руханки, розвиваючі відео та мультики
для дітей українською мовою. https://www.youtube.com/user/SonechkoProject/featured
8. Канал Цікава наука: Науково-популярні та освітні відео, мультфільми на
різні наукові теми.
9. Онлайн радіо
UA: Казки: У плей-листі знаходиться понад 200 казок різних
народів світу.
10.
Віртуальна школа «Ранок» - онлайн-уроки, «ранкові зустрічі»
та навчальні відеоролики, руханки, мінітеатр та
інші освітньо-розважальні цікавинки.
11.
Відеоуроки для 2, 4 класі: трансляція
відеоуроків на 11 каналі та YouTube каналі.
12.
Мультфільм «Планети Сонячної системи. Цікаві
факти про планети»
13.
Мультфільм
«Що трапляється з ҐРУНТОМ? І чому це ВАЖЛИВО!»:
Як здоров'я
грунту впливає на життя людей і планети.
14.
Мультфільм
«Гігієна для дітей: як уберегтися від злих мікробів?»
16.
Мультфільми
про заощадження екологічних ресурсів.
Пропонуємо Вам
ряд рекомендацій та інформацію про роботу МО вчителів початкових класів протягом
канікулярного періоду.
Розділ № 1. Рекомендації щодо курсової підготовки:
1)
учителям 4-х класів, які ще не пройшли
курси на платформі EdEra, зареєструватись та пройти підготовку
до роботи в 1-х класах НУШ за посиланням
2)
усім, хто хоче пройти курси і отримати сертифіфат про курсову підготовку
обсягом 30-60 годин, можна скористатись платформою Prometheus за
посиланням
Наступне
посилання для переконання, що курси дійсні і безкоштовні https://www.facebook.com/prometheusmooc/photos/a.707108456004999/2794587110590446/?type=3&theater
3)
за бажання та з метою допомоги собі можна скористатись Порталом превентивної освіти та пройти будь-які курси у розділі
«Психологічне благополуччя» за посиланням
4) сервіси дистанційного навчання
Розділ № 2. Рекомендації
щодо використання платформ дистанційного навчання.
Пропонуємо
Вам платформи, які апробовані нашими компетентними вчителями та можуть бути
опановані іншими педагогами.
1)
Можливості використання в
дистанційному навчанні та в самоосвітній діяльності освітньої платформи «На урок» (безкоштовно)
(Матеріали
підготовлено Ніжник Т. Г., Данильченко О. А.)
Платформа
створена для обміну досвідом між освітянами. Має багато матеріалів, які допоможуть кожному вчителеві
максимально ефективно організувати процес підвищення кваліфікації (вебінари,
конференції та інтенсиви), налаштувати дистанційну роботу з учнями (використання
готових і створення власних онлайн-тестів для контролю знань), а також залучити
учнів до Всеукраїнських олімпіад і конкурсів. Зареєструватися на платформі
можна за посиланням: https://naurok.com.ua/registration
Як
працювати з платформою, створювати власні тести, використовувати для роботи
тести колег, можна детально ознайомитися у відео за наступними посиланнями.
Як
створити та відредагувати тест?
Як
використати тест колеги?
Як
роздрукувати тест?
Як
використовувати спеціальні символи?
Що
таке флеш-картки і як з ними працювати?
Як
задати домашню роботу?
Як
працювати з тестами в режимі реального часу?
Де
знайти результати роботи з тестами?
Принципи
оцінювання роботи з тестами
2)
Можливості використання в
дистанційному навчанні та в самоосвітній діяльності освітньої платформи «МійКлас»
(Матеріали підготовлено
Мірошниченко Н. І., Кудіновою О. М.)
«МійКлас» – електронна освітня платформа для учнів 1-4 класів. ЇЇ можна знайти за посиланням
Даний ресурс пропонує широкий спектр матеріалів —
завдання, які можна розв’язувати незалежно одне від одного; блок завдань, що
потрібно виконати послідовно, теоретичний матеріал, тести з різних шкільних
предметів, методичні вказівки. Кожне завдання має кроки розв'язання, таким
чином учень може самостійно вивчати предмет і вчитися на своїх помилках.
Мій+ (платний контент)
відкриє вчителеві доступ до всіх предметів, методичних рекомендацій, відповідей
і рішень завдань на сайті. На даний момент база МійКлас містить 2,000,000 варіантів
завдань, а також теоретичний матеріал та тести. Є можливість формувати свої матеріали.
Система
створює 50 варіантів кожного завдання. Варіанти генеруються автоматично і не
можуть бути попередньо переглянуті учнями. Це гарантує самостійну відповідь
кожного учня і виключає можливість копіювання.
«МійКлас» допомагає не списувати, а реально зрозуміти.
Це об’єктивний
барометр успішності, тренажер для школярів, аналог віртуального репетитора та незамінний помічник для вчителів. Учитель
отримує доступ до результатів виконання робіт учнями.
Для успішної
реєстрації на платформі подано покрокову інструкцію, відео на головній
сторінці. Учителеві необхідно мати електронну пошту. Учням електронну пошту мати необов’язково. Учитель сам
реєструє дітей. Вони за посиланням та присвоєним паролем входять на свою
сторінку .
Апробація безкоштовна протягом 3 тижнів.
Подальше користування – 100 грн на три місяці, або 250 грн на рік.
3)
Можливості використання в
дистанційному навчанні та в самоосвітній діяльності освітньої платформи Google forms
Гугл форми:
як створити тест / як працювати з google forms
(Матеріали
підготовлено Гончаровою Л. В., Пилипенко С. С.)
Завдяки Google forms ви можете організувати свій віртуальний клас, створювати
тести, презентації, редагувати їх і
працювати над ними разом зі своїми учнями, де б ви не були. Безкоштовно!
1.
Відео:
·
Налаштування
автоматичного оцінювання гугл-форми
·
Як додати
до гугл-форм відео й зображення
·
Налаштування
форм Гугл
2.
Довідка
Google : Створення, редагування Гугл форми
3.
Дистанційний майданчик для навчання вчителів: Як
створити тест в Google?
4.
Дистанційний майданчик для навчання Classroom:
Як користуватись Google
Classroom з комп'ютера. Відео для учнів https://www.youtube.com/watch?v=0ae106ga5Xc
Як створити
клас та отримати КОД для запрошення учасників?
5.
Презентації Google:
ТЕМА ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ: ПЕРЕВЕРНУТЕ
НАВЧАННЯ.
На початку
ХХІ сторіччя понад 200 організацій та провідних компаній світу запропонували
перелік навичок, які знадобляться молодим людям для того, щоб бути успішними в
умовах сучасного глобалізованого та мінливого світу. Серед них: ініціативність
і творчість, комунікативні
навички та навички співробітництва; критичне мислення і вміння вирішувати проблеми;
медіаграмотність тощо. Сьогодні маємо
чимало технік та технологій, які будуть сприяти їх набуттю. Яку технологію
обрати? Яка із розмаїття буде найефективнішою? Питання непросте. Пропонуємо
познайомитися з однією з форм навчання,
яку зараз активно впроваджують педагоги в Україні. Які її переваги?
Ідея «перевернутого навчання» полягає
в попередньому ознайомленні учнів удома з новим навчальним матеріалом за
підручником, а на уроці — короткий
розбір проблемних моментів, закріплення теоретичних знань і вироблення
практичних навичок. Оцінювання засвоєння нового матеріалу проводиться в кінці
того ж самого уроку за допомогою виконання завдань у робочому зошиті,
комп’ютерного тестування тощо.
Доводиться
шукати шляхи інтенсифікації проведення уроків. Пропоноване «перевернуте
навчання» передбачає відмову від таких прийомів: виступи учнів біля дошки,
фронтальне опитування, диктування конспектів, перегляд тривалих навчальних
фільмів і презентацій тощо. Натомість запроваджуються елементи педагогіки
співробітництва: учитель виступає скоріше в ролі колеги й консультанта. Учні
опановують навчальний матеріал, значною мірою за допомогою самонавчання, що
сприяє розвитку пізнавальної активності та самостійності.
Перевернуте навчання — це форма
активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес навчання таким
чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відео фрагментів з
навчальним матеріалом наступного уроку, учні самостійно проходять
теоретичний матеріал, а у класі час використовується на виконання практичних
завдань.
Перевернутий клас — це така
педагогічна модель, в якій типова подача лекцій і організація домашнього
завдання міняються місцями. Учні дивляться вдома короткі відео лекції, у той
час, як у класі відводиться час на виконання вправ, обговорення проектів і
дискусії. Відео лекції часто розглядаються як ключовий компонент у
«перевернутому» підході, вони створюються викладачем і розміщуються в
Інтернеті.
Основними елементами даної методики
є:
·
використання лаконічних (не більше 5-6 сторінок
на урок) підручників;
·
попереднє ознайомлення учнів із новим навчальним
матеріалом удома;
·
на уроці — короткі пояснення нового навчального
матеріалу за текстом підручника;
·
оцінювання знань і навичок учнів при виконанні
практичної роботи;
·
проведення на кожному уроці формування та
перевірки навичок, що базуються на матеріалі поточного уроку;
·
виставлення оцінок як сукупної за знання
теорії та практичні навички;
·
дозвіл на використання учнями інформаційних
матеріалів під час роботи;
·
запровадження засобів унеможливлення й
невигідності списування;
·
індивідуальний захист (здача) своїх практичних
робіт.
Зрозуміло,
що використання лише підручників і робочих зошитів не є повною концепцією
«перевернутого навчання, але такий підхід з попереднім переглядом удома нового
матеріалу в підручнику є поки що найбільш реальним в умовах української школи.
У
контексті «перевернутого навчання» постає питання: як зацікавити дітей
вивчати матеріал на випередження вдома, коли і звичайне домашнє завдання
учні виконують не завжди якісно. Мабуть,
єдиний спосіб вирішення цієї проблеми полягає в тому, що відео уроки, відео
лекції чи підручники, які використовуються в даній методиці, повинні бути
цікавими, насиченими та зрозумілими не лише вчителю, а і школяреві.
Підручник в ідеалі повинен бути цікавим і зрозумілим, відповідати віковим
особливостям сприйняття інформації учнями, ураховувати між предметні зв’язки.
При «перевернутому навчанні» вчитель бачить
рівень успішності кожного в процесі виконання практичних завдань і може вчасно
допомогти.
Технологія «перевернутого навчання» дає
змогу істотно покращити показники успішності.
Чи
готові сьогоднішні гімназисти до впровадження даної форми навчання? Чи мають
бажання педагоги застосовувати цю методику? Чи готові батьки підтримати свою дитину, яка буде використовувати гаджети у освітніх цілях?
ЗАСІДАННЯ
ПЕДАГОГІЧНОЇ РАДИ –
ПАРАД ПЕДАГОГІЧНИХ
ІДЕЙ ТА ЗАДУМІВ
Засідання
педагогічної ради. Ці слова нерідко викликають уявлення про щось заформалізоване,
нудне зібрання, на якому заслуховуються стереотипні доповіді про успішність і
дисципліну, проголошуються заохочення й покарання. Дійсно, не можна
обійтись від традиційних порівняльних
таблиць, які демонструють якість та успішність навчання учнів, рост участі у предметних олімпіадах та професійних
конкурсах, інформацію про вивчення нормативних документів тощо. Без цього,
погодтеся, все ж таки обійтися неможливо, але зробити засідання педагогічної
ради цікавим, корисним, сучасним можна. Це ми і намагаємося робити у
Краматорській українській гімназії. Протягом багатьох років формуємо думку про те, що педрада є лабораторією
педагогічної майстерності, однією з умов розвитку експериментальної роботи в освітній
установі. Тому виділяємо три основних напрями в діяльності педради. По-перше, питання, винесені на її
розгляд, повинні бути цікаві всім. По-друге,
до підготовки педрад залучати якомога більшу кількість модераторів, створювати
творчі групи, що вирішували би перспективні задачі. По-третє, педрада повинна бути не тільки генератором цікавих ідей,
а й експертною радою експериментальної роботи освітньої установи. Ми спробували
зробити педраду органом, що об'єднає агентів змін загальною турботою про сьогоднішній
і завтрашній день гімназії; спонукає до пошуку, творчості; створює у колективі
атмосферу довіри, взаєморозуміння та поваги.
29
грудня 2018 року відбулося засідання педагогічної ради гімназії з теми «УМОТИВОВАНИЙ
УЧИТЕЛЬ-АГЕНТ ЗМІН СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ. СВОБОДА ВИБОРУ Й
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА РЕЗУЛЬТАТ».
У
вступному слові Сезько Т.А., заступник директора з навчально-виховної
роботи, визначила мету та задачі засідання. Доповідач аргументувала вибір теми.
Давня мудрість
говорить: «Хто стоїть на місці, той відстає…» А хто не хоче відставати, мусить
рухатися вперед і не зупинятися, досягнувши вершини. У цьому полягає основна
місія сучасного вчителя.
Що спонукає вчителя продукувати методичні
ідеї? Нагальна потреба (тепер це зветься виклики часу), нестримний креатив
(модний термін), невгамовна вдача? Адже ідея – то найвища форма пізнання й
мислення, яка не лише відображає об’єкт, а й спрямована на його перетворення.
Тож продукуймо ідеї! А
кращий спосіб одержати гарну ідею – мати багато ідей!
Тож, сподіваюся, що
сьогоднішнє засідання, буде сприяти
створенню «Банку педагогічних ідей» - цікавих, перспективних та
інноваційних.
Засіданню
передувала підготовча робота творчої групи, засідання зумовлене першими результатами, які отримано
після перших кроків впровадження завдань
Концепції нової школи, Закону України "Про освіту”, Державного стандарту початкової
освіти. Наразі маємо
деякі проблеми та хочемо поділитися успіхами.
У
всіх цих документах, які перерахувала, декларуються фундаментальні зміни в школі, і
це не просто впровадження європейського досвіду та практик – це нові можливості, якісні
зміни та перетворення. Як вони торкнулися Краматорської української
гімназії? Чи можемо ми говорити про повномасштабне включення усього
педагогічного колективу до змін? Що робимо для того, щоб бути цікавими для
своїх вихованців, йти, принаймні з ними в ногу, не говорячі вже про те, щоб
випереджати їх?
Розуміємо, що найважливішим умінням сьогодні має бути спрямування освітніх цілей на те, щоб формувати у дітей уміння вчитися
самостійно, знаходити необхідну інформацію, критично
мислити, бути відповідальними громадянами.
Нові інтерактивні форми роботи спираються
на використання мультимедійної апаратури для подачі нових матеріалів в цікавому
форматі для полегшення запам’ятовування,
системи голосування і групового навчання. Це масштабне технічне
перетворення, що лише на стадії освоєння педагогами гімназії.
Доповідач зазначила, що на засіданні
буде піддано аналізу пророблена робота, виявлено сильні та слабкі
сторони педагогічного колективу. Розуміємо , що
головним у цьому перетворенні є доступність
використання в своєму арсеналі засобів навчання, передових
технологій, які з легкістю ми будемо впроваджувати у свою роботу.
Тема педради досить широка та охоплює такі поняття, як агент змін,
мотивація, умотивований учитель, свобода вибору, відповідальність за результат
тощо. Більшість теоретичних понять на
попередніх педрадах ми розглянули. Ознайомилися з поняттями академічної
свободи, вибору навчальної літератури, з новаціями у питанні атестації.Будемо
спиратися сьогодні лише на практичні
напрацювання педагогів, їх оцінку своєї діяльності.
Хочу зізнатися, що деякі переживання викликала у мене, як адміністратора, орієнтація
на пошук “нових вчителів” уже мотивованих та зацікавлених в просуванні
нових знань, можливостей та технологій. Сьогодні діти вимагають креативних, сучасних і кмітливих учителів.
Яка основна проблема вчителів? Чи можна її вирішити новими
підходами? Саме на це все і направлено – великі затрати часу на
підготовку матеріалів до уроку, неможливість якісно використовувати
час відведений на урок, але головне – необґрунтовано багато
витрачається часу на перевірку результатів учнів. Прості та інтуїтивно
зрозумілі нові програмні комплекси можуть дати можливості швидкої
підготовки, оперативної участі з миттєвим збором та аналізом
результатів. Чи маємо ми сьогодні ці можливості? Що змінилося у наших підходах
до викладання, оцінювання результатів роботи і своїх, і учнів?
Про проміжні результати роботи закладу у І с. можу сказати наступне:
¨
з 1 вересня 2018 року стартувала повномасштабна реформа загальної
середньої освіти, 60 учнів 1-х класів гімназії почали навчатись за новим Державним стандартом початкової освіти. Це довготермінова реформа,
але сьогоднішні школярі повинні відчути зміни й отримати кращу якість освіти
вже сьогодні.
¨
Змінилися методи навчання
¨
Освітній простір
¨
Система оцінювання
¨
Підходи до системи виховання.
¨
Учителі англійської мови,
математики, біології, літератури активно
використовують на уроках різні джерела інформації.
¨
Суттєво змінилася підготовка вчителя. Учитель отримав право вибору місця і способу
підвищення кваліфікації: збільшується кількість учителів, які беруть участь у
вебінарах, семінарах, які обирають самостійно
¨
З
жовтня впроваджується освітній проект
«FIRST LEGO League» за підтримки Краматорської компанії «QUARTSOFT», у
рамках роботи якого учителі інформатики Грузіна Н.В., Гончарова О.Д. пройшли
навчання, отримали науково-методичну підтримку, матеріальне забезпечення
проекту, основне завдання якого популяризація
робототехніки та залучення дітей до дослідницької роботи.
¨
Ми долучилися до Програми «Вивчай
та розрізняй», яка має на меті інтеграцію елементів медіаграмотності та
критичного сприйняття інформації у шкільні предмети, зокрема, історію,
українську мову та літературу, мистецтво, тим самим формуючи в учнів навички медіаграмотності, критичного мислення
та вміння відрізняти факти від дезінформації.
¨ Учителі математики та початкової школи Ільченко І.І., Алєксашова Н.В.,
Кролівець Н.М. беруть участь у Міжнародному проекті «Матіфік в Україні»
¨ Впроваджено медіа-проект КУГ- онлайн, де кожний має змогу презентувати свої
досягнення та досвід. Кординатор Сезько Т.А.
¨ Успішно реалізуються задачі
організації роботи з обдарованими дітьми: У загальній копілці маємо 27
перемог на міському етапі предметних олімпіад, серед них:
¨ Українська мова та література- 7 місць, учителі Савчук І.Г.,Сезько Т.А.,
Якушенко Г.Л., Мельник І.Р.
¨ Німецька мова- 6 перемог, підготували Сопіна О.О., Ладика М.С.
¨ Англійська мова – 4 переможця, кекрівники Соломка Л.І., Дмитрієва І.Г.
¨ Математика- 3 місця, учителі-наставники Ільченко І.В.,Данильченко Г.Я.
¨ Географія- 2 переможця, Тищенко Л.А.,
¨ Біологія-1 переможець, Асмолова О.І.
¨ Хімія-1 перемога, Стародубцева О.М.
¨ Історія -1 переможець, Щербак В.Ю.
¨ Екологія- 1 переможець, Александров О.В.
¨ Фізика- 1 перемога, Малачевська І.Г.
¨
Традиційно успішно виступили
гімназисти на мовно-літературних конкурсах- ім. П.Яцика – 11 перемог на
міському етапі конкурсу, на обласному етапі- 4 перемоги, педагоги Савчук І.Г.,Сезько Т.А., Якушенко
Г.Л., Мельник І.Р., Міщенко Н.А.; конкурс ім. Т.Шевченка – 7 перемог міський
етап, 4 перемоги маємо на обласному
етапі конкурсу.
¨ Маємо 2 перемоги на конкурсі «Об’єднаймося ж брати мої» (Савчук О.А., Бородай О.В.), 1
перемогу в конкурсі «Україна читає», учитель Мельник І.Р., Маємо перемоги учнів
з художнього перекладу англійської мови – Соломка Л.І., Ченакал О.П., Перемогу
в конкурсах з образотворчого мистецтва- учитель Жук Т.А.
¨ Готуємо дітей до захисту наукових
робіт у МАН у січні 2019 р.
¨ Вітаємо з перемогою у
Всеукраїнському диктанті Савчук І.Г. ТА Мельник І.Р.
¨ У жовтні 2018 р. плідну роботу вчителів Мельник І.Р., Александрова О.В.,
Савчук І.Г., Сопіної О.О., Ладики М.С.
було відзначено Грамотою управління освіти Краматорської міської ради, роботу Бородая О.В.
було відзначено Подякою департаменту освіти та науки Донецької
облдержадміністрації; Міщенко Н.А.,
Сезько Т.А. були відзначені Подяками Міністерства освіти та науки України.
Зроблено чимало, але й бачимо, що географію перемог треба
розширирювати, біль наполегливо працювати у всіх напрямках.
Перейдемо до ПИТАННЯ МОТИВАЦІЇ.
Мотивація учителів виступає компонентом розвитку навчального закладу.
В основі діяльності вчителів лежить поєднання специфічних мотивів:
¨
інтерес до навчального предмета,
який викладається,
¨
спілкування з молоддю,
¨
можливість занурення в
інтелектуальне середовище,
¨
прагнення реалізувати творчий
потенціал,
¨
підвищення рівня кваліфікації,
самоосвіта тощо.
Але в останній час спостерігаються факти демотивації. Сьогодні педагог для
того, щоб працювати у новій українській школі проходить безліч навчальних
курсів, тренінгів, майстер-класів, семінарів тощо. Витрачається чимало часу на
підготовку до уроків. Педагоги
забезпечують участь у різноманітних
конкурсах та олімпіадах своїх вихованців, беруть участь у фахових конкурсах. Це
вимагає від активного учителя неабияких емоційних, часових, матеріальних
затрат. Ми говоримо про активного учителя. Разом із тим дехто дозволяє
працювати напівсили, не використовуючи весь свій потенціал. У чому причина перевантаження обов’язками одних учителів та
небажання працювати на повну силу інших?
На сьогоднішній день перед усіма стоїть
питання: як навчати й учитися на уроці так, щоб успішно вчити всіх дітей не за
рахунок домашніх завдань, не за рахунок можливостей сім’ї, без
поділу за здібностями, без репетиторів та індивідуальних занять.
Відомо, що найкращий учитель
той, хто пробуджує в учнів бажання вчитися. Щоб навчити дитину, треба не просто
передати їй знання і вміння, а й викликати в неї відповідну активність,
пізнавальну чи практичну. Важливим структурним елементом цієї активності є
мотивація, в якій виявляється ставлення школярів до навчання.
Під мотивацією розуміють сукупність спонукальних факторів, які визначають
активність особистості. Основними мотивами навчання є: особистісний розвиток,
інтерес, результат діяльності, бажання бути гарним спеціалістом, потреба у пізнанні
нового.
ЩОДО
ПИТАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ СВОБОДИ.
Учитель отримав академічну свободу. Це означає, що ми можемо готувати власні навчальні
програми, самостійно обирати підручники й методики. Держава не втручатиметься у
нашу професійну
діяльність. Сьогодні ми маємо змогу
користуватися власними розробками планів ( з друкованою основою або написані
власноруч, хоча не скажу, що раніше були заперечення щодо цього питання),
використовувати той матеріал, який буде , з нашої точки зору, більш ефективним,
користуватися презентаціями виготовленими самостійно, учнями, використовувати
Інтернет-ресурси. Разом із тим досвід роботи показує, що ми не користуємося у
повному обсязі тими можливостями, які маємо, не завжди проявляємо гнучкість, продовжуємо
задавати незкінченну кількість домашніх
завдань, виносимо практичні та лабораторні роботи на самостійне опрацювання, коли
рекомендовано практичні роботи реалізувати на уроці. Проблеми є, і їх треба
вирішувати, починаючи кожному з оцінки своєї діяльності. Сьогодні працювати по-старому, годі чекати на нові
результати. Це не означає, що треба відкинути все те, що є ефективним для
викладання, але, погодьтеся, зміни на часі.
Академічна
свобода добре, а що ж з відповідальністю
за результат своєї роботи. Ми керуємося вимогами нормативно-правової бази, що
забезпечує навчально-виховний процес. Автономія передбачає і вищий рівень
відповідальності закладу освіти. Засновники школи контролюватимуть освітню та
фінансово-господарську діяльність закладу освіти, призначатимуть на умовах
контракту керівника школи. Закон дає можливість директорам самостійно
призначати своїх заступників та педагогічний склад. Закон по суті ліквідовує
інспекції в районних управліннях освіти. Методичні кабінети тепер працюватимуть
винятково як консультаційний орган. Атестація шкіл – залишається в минулому.
Аудит здійснюватиметься раз на 10 років та у випадку зміни керівника.
Забезпечення якості освіти буде здійснювати Державна служба якості освіти.
Працюватимуть там не контролери, а колеги-фахівці, які надаватимуть
рекомендації щодо покращення навчального процесу
Колегіальним органом управління школою в Новій
українській школі є педагогічна рада. Повноваження, порядок формування і
регламент роботи педагогічної радим визначається установчими документами
закладу освіти.
В
допомогу освітянам створений сайт «НУШ» На якому безліч цікавої, корисної інформація,
яка стане у нагоді всім «агентам змін» http://nus.org.ua
Що
б не вигадали у Міністерстві – до класу заходить педагог. Справжній педагог
той, хто, знаючи старе, навчає новому. Педагог нічого не виробляє, крім майбутнього
Якщо ви хочете змін у майбутньому — станьте цією зміною в сьогодення.
Ми уже на засіданнях педради порушували питання атестації. Наразі маємо і нові дані
щодо сертифікації. Доповідач детально знайомить присутніх з вимогами Положення
про сертифікацію педагогічних працівників.
Отже,
сертифікація не за горами. Розуміємо, що це стимул для саморозвитку, самовдосконалення,
який не залежить від того чи оберемо ми складання сертифікаційних іспитів чи
ні.
Засідання педагогічної ради має практичне спрямування.
Виступи, які ми підготували хочемо
спрамувати на те, щоб утвердити думку про роль та
відповідальність учителя у сьогоднішньому реформуванні освіти. Практичні
поради, які пропонуємо вашій увазі, сподіваємося датуть можливість кожному
визначити свій рівень обізнаності у даному питання, межі академічної свободи,
власного вибору форм та методів роботи. Перший крок до реальних змін –
мотивований вчитель, зацікавлений в тому, щоб діти в школі здобували не тільки
предметні знання, а й практичні, соціальні, особистісні навички, необхідні їм у
майбутньому. Працюючи, перш за все, над самовдосконаленням і розвитком себе, як
педагога – лідера, новатора, здатного змінюватись за потреб часу
ТОЖ ЗБУДУЄМО ШКОЛУ, ДЕ КОЖНА
ДИТИНА МАЄ МОЖЛИВІСТЬ РЕАЛІЗУВАТИ ВЛАСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ЗА ДОПОМОГОЮ ЯКІСНОЇ
ОСВІТИ. ПЕРЕКОНАНІ У ТОМУ, ЩО ОСНОВНІ РУШІЇ В
ОСВІТИ – ЦЕ МОТИВАЦІЯ УЧНІВ УЧИТИСЯ ТА МОТИВАЦІЯ
ПЕДАГОГІВ НАВЧАТИ.
Починаймо змінюватись і надихати інших!
Виступ Сезько Т.А., заступника директора "Свобода вибору й відповідальність за результат"
Робота у групах
Ризикнути та спробувати. Виступ Кіркеснер В.О., учителя початкових класів
Виступи учасників групи.
Будуємо НОВУ УКРАЇНСЬКУ ШКОЛУ.
Виступ учителів початкових класів "Створення сучасного освітнього простору в умовах реалізації Концепції НУШ"
Мультимедійні презентації на різних етапах уроку математики:переваги та недоліки" Виступ Кучеренко О.Ю., учителя математики.
З досвіду роботи. Виступ Ільченко І.І., учителя математики.
Сучасний урок іноземної мови. Виступ Соломки Л.І., учителя англійської мови.
Презентація підручника, за яким працює Соломка Л.І. Результати роботи: переваги та виклики.
Криза мотивації. Виступ Данильченко Г.Я., учителя математики
Рішення педради
1. Продовжити впровадження інновацій в
освітній процес, координувати та стимулювати пошук ефективних технологій,
дослідницької роботи. Популяризувати
досвід роботи вчителів у методичних виданнях.
2. Завідувачам кафедр створити банк інформації
про інновації у роботі педагогів,
апробацію елементів освітніх технологій.
3.
Учителям:
3.1. Повторно опрацювати вимоги державних програм щодо формування
основних компетентностей учнів з навчальних дисциплін, методичних рекомендацій
до вивчення навчальних дисциплін;
3.2. Систематично працювати над підвищенням рівня викладання предметів,
вдосконалювати свою професійну майстерність, проваджувати освітні інновації,
сучасні інформаційні технології з метою розвитку в учнів ключових
компетентностей;
3.3 . Створювати сприятливі умови для
інтелектуального, духовного, естетичного та фізичного розвитку учнів початкових
класів, застосовуючи ефективні технології та методики навчання, використовуючи
компетентісний та особистісно зорієнтований підходи.
Постійно
3.4. Використовувати
інформаційно – комунікативні технології
під час проведення уроків, позакласних заходів як засіб розвитку професійної
мобільності та конкурентоспроможності в нових соціокультурних умовах.
Постійно
3.5.Усім вчителям продовжувати працювати над
самовдосконаленням (постійно діючі курси онлайн), бо висококваліфікований
вчитель – ключова фігура в якісно новій українській школі.
Постійно
Обласний
методичний захід для
методистів ММК,
Я ЦЕ РОБЛЮ ТАК.
ДОСВІД РОБОТИ УЧИТЕЛЯ АНГЛІЙСЬКОЇ
МОВИ.
26 лютого 2019 р. на базі Краматорської української
гімназії відбулося засідання учителів іноземної мови ІІІ освітнього округу, на
якому Соломка Людмила Іванівна представила
свій досвід роботи.
Модернізація вмісту освіти в Україні на
сучасному етапі розвитку суспільства не в останню чергу пов'язана з
інноваційними процесами в організації вивчення іноземних мов.
Пріоритетним напрямом розвитку сучасної
школи стала гуманістична спрямованість навчання, при якому провідне місце
займає особовий потенціал (принцип). Він передбачає облік потреб і інтересів
учня, реалізацію диференційованого підходу до вчення.
Сьогодні в центрі уваги - учень, його
особа, неповторний внутрішній світ. Тому основна мета сучасного вчителя -
вибрати методи і форми організації учбової діяльності учнів, які оптимально
відповідають поставленій меті розвитку особи.
Останніми роками все частіше піднімається
питання про вживання нових інформаційних технологій в школі. Це не лише нові
технічні засоби, але і нові форми і методи викладання, новий підхід до процесу
навчання. Основною метою вивчення іноземної мови є формування і розвиток
комунікативної культури школярів, навчання практичному опануванню іноземної
мови.
Завдання
вчителя полягає в тому, щоб створити умови практичного опанування мови для
кожного учня, вибрати такі методи навчання, які б дозволили кожному учневі
проявити свою активність, свою творчість. Завдання вчителя - активізувати
пізнавальну діяльність учня в процесі вивчення іноземної мови.
Сучасні
педагогічні технології такі, як навчання у співпраці, проектна методика,
використання нових інформаційних технологій, Інтернет - ресурсів допомагають
реалізувати особово-орієнтований підхід у навчанні, забезпечують
індивідуалізацію і диференціацію навчання з урахуванням здібностей дітей, їх
рівня знань.
Соломка Л.І. представила форми роботи з
комп'ютерними навчальними програмами на уроках англійської мови.Зокрема, було
продемостровано: вивчення лексики; відпрацювання вимови; вивчення діалогічної і
монологічної мови; вивчення писемності; відпрацювання граматичних явищ.
керівників
ПМК
учителів української мови та літератури,
українознавства.
27 лютого
2019 року на базі Краматорської
української гімназії представники методичних служб та керівники
предметно-методичних комісій учителів української мови та літератури Донецької
області спілкувалися у світовому кафе «Центр усесвіту – Дитина».
Захід було проведено відділом української мови та літератури
Донецького облІППО у форматі креативних ідей – «світове кафе».
Учасників
заходу привітала радник голови Донецької облдержадміністрації Лук’янчук Т.О. Завідувач
відділу української мови та літератури Донецького облІППО, Байдаченко Т.С.
розповіла про здобутки та перспективи Донеччини,презентувала учасникам
світового кафе «меню».
«Шеф-кухарями»
заходу стали Сітькова І.М., учитель Часовоярської ЗОШ І-ІІІ ступенів №15
Бахмутської районної ради; Дєлєскє С.В., учитель Слов’янської ЗОШ І-ІІІ
ступенів № 8 Слов’янської міської ради; Донченко Т.Л., завідувач ММК управління
освіти Бахмутської міської ради; Сухар Г.Ф., методист ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти Донецького обласного ІППО; Сезько Т.А., заступник
директора Краматорської української гімназії, учитель української мови та
літератури; Войтенко І.М., учитель Сонячної загальноосвітньої школи І-ІІІ
ступенів Волноваської районної ради.
Із любов’ю
та майстерністю під керівництвом досвідчених «господарок» педагоги
«приготували» відомі українські страви: млинці («Через мотивацію до особистісно
зорієнтованого уроку»), борщ («Інноваційні технології в реалізації принципу
дитиноцентризму»), вареники («Новій школі – новий учитель»), сирники з
родзинками («Інклюзивне навчання крізь призму філолога»), голубці («Робота з
філологічно обдарованими учнями в Новій українській школі»), пляцок «Дива»
(«Дистанційна освіта кожному»). Формат світового кафе дозволив учасникам
рухатися між столами та зробити внесок від кожного міста, району чи ОТГ у
приготування всіх «страв». Результатом стали представлені під час «дегустації»
змістовні, яскраві, оригінальні колажі, що презентували досвід області у світлі
проблеми заходу.
Участь у
заході дала можливість обмінятися досвідом, збагатитися, об’єднатися з однодумцями та спланувати свій поступ уперед.
Немає коментарів:
Дописати коментар