Інтерв’ю


«УЧИТЕЛЬ –ЦЕ БІЛЬШЕ, НІЖ ПРОСТО ПРОФЕСІЯ»


      Сьогодні  педагогічний колектив Краматорської української гімназії нараховує 43 учителя. Це досвічені фахівці, мудрі та креативні особистості. Кожний прийшов у професію свідомо. Ми, гімназисти, щасливі діти, бо нас навчають найкращі учителі. Допомагають нам стати розумнішими, людянішими. Власним прикладом  формують  чітку громадянську позицію. Ми  вдячні за Ваше добре серце. Слова вдячності хочемо сказати  і сьогодні. Наше  перше «Актуальне інтерв’ю»  лише починає історію про  професії, і на разі історія про учителів гімназії, які є представниками  цілих  династій. Ви тільки уявіть, уроки довжиною у 200 років. Чи знаєте Ви, що у Краматорській українській гімназії працюють учителі, які є представниками  професії уже у 3 поколінні!!! Це Щербак Вікторія Юріївна, Сезько Тетяна Анатоліївна, Іваникіна Катерина Олександрівна, Кіркеснер Валентина Олександрівна, Стародубцева Ольга Михайлівна; учителі, які виховали собі зміну в обличчі своїх власних дітей: Козирєва Оксана Борисівна, Асмолова Олена Іванівна, Міщенко Наталія Анатоліївна, Савчук Ірина Григорівна.
       Ось деякі історії, які записала я, Боклаг Олеся, починаючий журналіст.
     Переді мною струнка, з добрим поглядом жінка. Завжди вишукано одягнена, привітна Валентина Олександрівна Керкеснер заходить до своїх дітей. Відповідає виважено, але швидко дає відповідь на питання: «Як ви визначаєте кредо учителя» – Лише той Учитель, хто живе як навчає, - саме так відчував свою професію  Григорій Савич Сковорода. 
       — Погодьтесь, як влучно сказано, що вчитель – це не просто професія, а спосіб життя.  Неможливо навчати, скажімо, правилам  правопису і правильної вимови, а самому робити помилки. Адже педагог для своїх учнів не лише людина, яка надає певний матеріал, це перш за все приклад для наслідування. Учитель під час уроків поступово вкладає в школярів духовні цінності, моральні установки, які він має сам, звичайно. Цей процес відбувається ненав’язливо і повинен линути від душі. Учні відчувають потяг наставника передати їм  все те добре, що він має сам і приймають його світогляд. Таким чином у процесі навчання формуються не лише знання, а й особистість.

       — Який вплив має професія на особистість педагога?

       — Стосовно особистості педагога, то, звісно, професія впливає на неї, більше того стає невіддільною частиною.  Я учитель не лише за родом діяльності, а й у душі. Моя професія формує мої думки, поведінку, світогляд і, навіть, мій гардероб. У моїй шафі більша частина «вчительського» одягу, а кожного  члена родини  я намагаюсь навчати тим чи іншим чином.
     Звичайно, такі зміни в мені  відбулися не з першого дня роботи, а з роками, поступово.  Не з першого дня я відчула, що вчителювання - це саме моє. Були різні періоди злету та падінь на моєму професійному шляху. Проте, тепер я відчуваю себе абсолютно щасливою на своєму місці. Роки практики принесли величезний досвід, що зараз дозволяє мені з легкістю готуватися до уроків та проводити їх.
      Дуже приємно спостерігати, як змінюються мої учні. І в кожному я бачу частинку себе, маленьке віддзеркалення.
        — Чи не шкодуєте, що обрали саме цю професію?
       — Зараз я з впевненістю можу сказати, що вдячна долі саме за такий вибір професії.  Вчителювання надає наснаги, заряджає енергією. На цій роботі неможливо «застоятися» на місці. Весь час – рух вперед. Нові проекти, нові задуми, творчі ідеї.
По - особливому щасливою мене роблять візити моїх колишніх учнів. Час від часу вони приходять до мого кабінету просто привітатися та поділитися особистим, із теплотою згадують минуле. Педагог закладає фундамент особистості учнів і, можливо, формує все подальше життя. І я, як і кожен учитель, із зацікавленням слідкую за долею своїх випускників і сподіваюсь, що всі вони будуть гарними людьми. Я – вчитель, і це  мій вибір.




Немає коментарів:

Дописати коментар