Гостинно гімназія відкрила двері для майбутніх
першачків. У Краматорській українській
гімназії 2 березня 2019 р. відбулися збори для батьків майбутніх першокласників.
З особливостями навчання у 2019-2020
н.р. познайомили Щербак В.Ю., директор
та Сезько Т.А., заступник директора з навчально-виховної роботи.
Коротке,
зрозуміле, вичерпне і яскраве пояснення для батьків першокласників про Нову
українську школу — це назва реформи загальної середньої освіти, яку зараз
реалізовує Міністерство освіти і науки спільно з сотнями вчителів і управлінців
з освіти по всій Україні. Нова українська школа — це освіта нових сенсів,
дитиноцентризму і поваги до кожної людини.
НУШ
— це цікава, практикоорієнтована, безпечна і дружня до дитини школа. А для
батьків вона — відкрита, чесна і націлена на співпрацю.
Навчання
в НУШ Головна ідея Нової української школи — компетентнісне
навчання. Компетентнісне навчання
Це означає, що учні не просто
набуватимуть знань, а вчитимуться використовувати їх на практиці й
опановуватимуть навички. Компетентність — це динамічна комбінація знань,
умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих
якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити
професійну та/або подальшу навчальну діяльність.
Тобто
формується ядро знань, на яке накладатимуться уміння, як користуватися цими
знаннями, цінності та навички, що знадобляться випускникам української школи в
професійному та приватному житті. Для реалізації цієї ідеї розроблено нові
стандарти освіти та освітні програми, зокрема: Державний стандарт початкової
освіти Типові освітні програми. Робота в команді Передбачити, у якому світі
житимуть наші діти, складно, адже він швидко змінюється.
Проте упевнено можна сказати, що в
майбутньому потрібно буде вміти працювати в команді і співпрацювати. Тому
значну частину навчального часу в НУШ присвячено роботі в групі. Причому
школярі не просто разом розв’язуватимуть, наприклад, математичні приклади, а
робитимуть проекти і спільно шукатимуть рішення проблем.
У
швидкозмінному світі потрібно не відставати, а отже — уміти самостійно
навчатися. Саме тому навчання в НУШ побудоване на дослідженнях: дитина
самостійно шукатиме відповіді на запитання, осмислюватиме вивчене, а вчитель
допомагатиме їй у цьому. Тому в НУШ діти часто навчатимуться, граючись.
Діти опановуватимуть той самий
навчальний матеріал, але в інший спосіб. А вчителю не потрібно буде більшість
часу розповідати щось класу, стоячи біля дошки. Через гру (тобто моделювання
ситуацій із додаванням руху, гумору й творчих завдань) учні зможуть дізнатись
набагато більше.
Емоційний
інтелект і вміння спілкуватися Людина з розвиненим емоційним інтелектом розуміє
власні емоції, керує ними й дослухається до відчуттів інших. Навчання
цьому — одне з важливих завдань нової школи. Дітям пропонуватимуть:
висловлювати свої почуття і думки слухати один одного не робити іншим людям
того, що їм неприємно тощо.
Цьому навчатимуть під час ранкового
кола — щоденної зустрічі, коли діти обговорюватимуть свій емоційний стан,
власні думки, актуальні питання класного і шкільного життя, або ж просто
говоритимуть на цікаві їм теми. Інтегроване навчання У реальному світі немає
мононаукових процесів — кожен пов’язаний з різними науками.
Аби діти розуміли взаємозв’язки й мали
цілісну картинку світу, у початковій школі запропоновано інтегрувати
(об’єднувати) предмети. Наприклад, рослини вивчатимуть не лише з точки зору
ботаніки , а й додаватимуть до цієї теми знання з географії, екології,
математики, хімії, мови й літератури.
Оцінювання в НУШ
Спонукальне,
а не каральне оцінювання. Тобто вчитель за допомогою оцінки: фіксує, на якому
рівні перебуває дитина показує ціль, до якої має прямувати дитина.
Тому
в першому і другому класах не буде балів — замість них запропоноване
вербальне оцінювання. Мета — оцінити поступ кожної дитини, а не її
відповідність певному еталону.
Кожна дитина:
отримуватиме винагороду за свої старання, розуміючи,
що робить успіхи матиме портфоліо особистих досягнень — добірку всіх
поробок і творів, які вона виконувала на уроках
Право
на помилку Помилка — це складова пізнання й дослідження.
Тому
в НУШ не каратимуть за помилки, а спонукатимуть дитину самостійно їх виправити.
Відсутність
страху помилки — запорука того, що дитина залишатиметься вмотивованою,
навіть якщо їй щось не вдаватиметься.
Нове освітнє середовище НУШ
На
нове освітнє середовище виділено спеціальну субвенцію. Серед обладнання класів:
парти-трансформери, які можна легко пересунути для роботи в групах нова
навчальна техніка та розвивальні ігри. Традиційні «класні куточки» на стінах
класів мають замінити, наприклад: поробки, виконані спільно з дітьми матеріали,
що спонукають дитину до роздумів — цікаві запитання, головоломки тощо.
Разом з паперовими підручниками учні отримають електронні — тож не
доведеться носити важкі книжки.
Інклюзивне навчання НУШ — це школа, доступна для всіх. Тому двері всіх
шкіл розкриваються перед дітьми з особливими освітніми потребами. Чимало цих
дітей почнуть навчання у звичайних класах та разом з усіма вчитимуться читати,
писати, дружити й працювати в команді. Аби допомогти вчителеві, у таких класах
працюватимуть асистенти.
Новий учитель
Учитель
перестав бути єдиним джерелом знань, а отже він опановує нову роль: з
ретранслятора має перетворитися на помічника, ментора дитини, який супроводжує
її у процесі пізнання й досліджує світ разом із нею.
Учитель
і дитина — це партнери, тому рішення щодо роботи на уроці вони приймають
спільно. Своїм запитанням дитина може спрямувати урок, а правила поведінки в
школі та за її межами вчителі й учні
Педагогіка партнерства
Батьки
разом з учителями та адміністрацією школи мають спільну мету — щаслива і
успішна дитина. Тому стосунки між цими трьома категоріями побудовані
насамперед на співпраці, взаєморозумінні й бажанні разом іти до мети. У НУШ
відмовляються від традиції публічного обговорення успішності учнів на
батьківських зборах.
Навчальні результати — тема
індивідуальних консультацій з батьками, а на загальних зборах розглядають
важливі для класу і школи питання.
Скачати буклет Для батьків першокласників про Нову українську школу
Немає коментарів:
Дописати коментар