ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ 2020/2021
У 2020-2021 навчальному році школи працюють в умовах адаптивного карантину.
Всі заклади освіти в Україні будуть організовувати освітній процес згідно з
вимогами Головного державного санітарного лікаря та рекомендаціями Міністерства
освіти і науки України.
Актуальні документи:
·
Постанова головного санлікаря щодо
протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину – про основне
можна ознайомитись за посиланням
·
Рекомендації МОН щодо організації роботи закладів
загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році – стислий зміст
дивіться на цій сторінці
Чи можуть учні повернутися за парти або чи навчатимуться дистанційно,
залежить від рівня епідемічної небезпеки в регіоні або
адміністративно-територіальній одиниці.
Рівень зони може змінюватись, тому рекомендуємо слідкувати у якій зоні
знаходиться ваш регіон або населений пункт на інтерактивній мапі МОЗ за цим посиланням.
Структуру та форму дистанційного навчання визначає педагогічна рада школи, враховуючи освітню
програму, навчальний план та особливості кожного закладу і регіону. Так школа
має адаптувати програму до технічних можливостей учнів і вчителів.
Чим відрізняється змішане і дистанційне навчання?
Змішане навчання може застосовуватись
учителем як окрема технологія в організації освітнього процесу, а може
виступати як поєднання очного навчання та навчання з використанням дистанційних
технологій. Застосування другої моделі передбачає зміни в організації
освітнього процесу всього закладу освіти, тому рішення про його запровадження
приймає директор. Таке рішення є виправданим, якщо школа не може забезпечити
передбачені МОН заходи безпеки, коли у закладі освіти перебувають всі учні.
Моделей змішаного навчання є декілька. Директор разом із педагогічною радою
розробляє модель, найбільш оптимальну для умов свого закладу освіти.
Які головні зміни у новому освітньому процесі?
В регіонах встановлюється один з чотирьох рівнів епідемічної небезпеки –
"зелений", "жовтий", "помаранчевий" або
"червоний". При "червоному" рівні відвідування закладів
освіти здобувачами заборонено, отже освітній процес відбувається дистанційно.
Переглядають поділ на зони кожні сім днів. Водночас послаблення карантину в
"червоній", "помаранчевій" чи "жовтій" зонах може
статися не раніше як через 14 днів. Тобто, школа в "червоній" зоні
може через деякий час знову запрацювати у звичному режимі.
Відповідно до рекомендацій МОЗ і ВООЗ, під час освітнього процесу у школах
необхідно дотримуватись принципів соціального дистанціювання і правил гігієни,
використовувати засоби індивідуального захисту та уникати масових скупчень.
·
Допуск вчителів на роботу відбуватиметься тільки після проведення
термометрії.
·
У регіонах "помаранчевого" рівня епідемічної небезпеки педагогам
рекомендують викладати навчальну дисципліну в захисних щитках, а в
"зеленій" чи "жовтій" зоні потрібно просто дотримуватися
необхідної дистанції.
·
Учні 5-11 класів на уроках можуть бути без маски, а в приміщеннях школи
повинні носити маску. Учням 1-4 класів дозволено переміщуватись приміщеннями
закладу освіти без маски чи респіратора.
·
У разі підтвердження випадку коронавірусної хвороби когось із учнів, весь
клас повинен піти на самоізоляцію та провести заходи, передбачені галузевими
стандартами МОЗ.
Для батьків
Батьки – повноцінні учасники освітнього процесу, і учні потребують їхньої
підтримки під час навчання. Результати міжнародного дослідження PISA показують,
що ті діти, яких підтримують батьки, мають кращі результати навчання.
Також в умовах змішаного чи дистанційного навчання важливо технічно допомогти
дітям отримувати знання.
Як говорити з дітьми про COVID-19, чим зайняти дитину під час карантину, як
сформувати правильний розпорядок дня – про це на інше можна дізнатись із порад
батькам на час пандемії, які розробили ЮНІСЕФ Україна та МОН.
Поради, які стосуються дітей різного шкільного віку від дошкільнят до
підлітків, знаходять у матеріалах за посиланнями: гайдлайни
·
Карантин з користю: ідеї для батьків та дітей
·
Підтримувати й допомагати: поради батькам на час пандемії
інфографіки
Відвідування шкіл
Під час карантину батьки та супроводжуючі особи не можуть заходити до шкіл –
таку норму містять вимоги головного санлікаря. Це обмеження має на меті зробити
умови у школах ще більш безпечними для учнів і педагогів, адже так у школу
потраплятиме менше людей.
Ті, хто супроводжує осіб з інвалідністю, можуть заходити до шкіл, як і раніше.
МОН ПІЛОТУЄ Е-ЖУРНАЛИ
ТА Е-ЩОДЕННИКИ
Міністерство розпочало пілотування
безкоштовного програмного забезпечення для створення та ведення шкільних
електронних журналів та щоденників. У випробуванні нових е-додатків беруть
участь щонайменше по два-три заклади освіти з кожної області.
Тестування триватиме з 5 до 16 жовтня.
Всі отримані від вчителів та адміністрацій шкіл зауваження будуть опрацьовані
та враховані при налаштуванні системи.
Після опрацювання рекомендацій і
внесення змін (орієнтовно вже у листопаді цього року) державні е-журнали та
е-щоденники стануть доступними для всіх українських шкіл на
безоплатній основі.
Школи, які перейдуть на ведення
електронних журналів, зможуть найближчим часом відмовитись від їх дублювання в
паперовому вигляді. Для цього МОН готує відповідні зміни до нормативно-правових
документів.
Докладніше про е-журнали та е-щоденники читайте за посиланням.
ОПРИЛЮДНЕНО СТАНДАРТ
БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
На Урядовому порталі оприлюднено
Державний стандарт базової середньої освіти, затверджений Кабінетом Міністрів
30 вересня. Ознайомитись із ним можна за цим посиланням.
Нагадаємо, Стандарт базової середньої
освіти є основою для реалізації реформи "Нова українська
школа" в 5-9 класах.
Докладно про зміст документа можна
прочитати у матеріалі про сьогоднішню пресконференцію, присвячену Стандарту.
Матеріал можна знайти ось тут.
Також у доступі – презентація із заходу,
яка теж може допомогти у розумінні концепції нового Держстандарту. Її
переглядайте або завантажуйте за посиланням.
СТАРТУЄ ТРЕТІЙ ЕТАП
СЕРТИФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ 2020
Нагадуємо, що у понеділок, 12 жовтня,
розпочинається третій етап пілотної сертифікації вчителів початкових класів
2020 – вивчення практичного досвіду роботи.
Він пройде незалежно від рівня
епідемічної небезпеки в регіонах, де знаходяться школи учасників сертифікації. Тому
якщо вчителі вашої школи беруть участь у сертифікації, будьте готові до
спілкування з експертами третього етапу. Адже вони вивчатимуть практичний
досвід учасників зокрема й через анкетування адміністрації закладу освіти.
Весь третій етап сертифікації
відбудеться без відвідування уроків експертами. Натомість під час нього
використовуватимуться платформи Zoom, Microsoft Teams, Google Meets тощо.
Докладніше про це можна прочитати ось тут.
ВЕДЕННЯ ШКІЛЬНОГО
ЖУРНАЛУ В 1-4 КЛАСАХ НУШ:
ВІДПОВІДІ НА ПОШИРЕНІ ЗАПИТАННЯ
Ми підготували відповіді на
найбільш поширені запитання щодо виставлення результатів оцінювання учнів та
особливостей заповнення журналу для 1-4 класів НУШ.
Зокрема, у відповідях зазначено, що у
1-2 класах підсумкове оцінювання здійснюється через вербальну характеристику
особистих досягнень, а його результати фіксуються тільки у свідоцтві
досягнень.
Тому не потрібно виокремлювати
спеціальні колонки для підсумкового оцінювання (наприклад, “І семестр” та “ІІ
семестр”) і окремих видів перевірок (наприклад, “Тема”, “Зошит”), та,
відповідно, записувати “Зарах.” (зараховано).
Із відповідями можна ознайомитись за цим посиланням.
А ось тут розміщено
лист МОН із роз’ясненнями щодо оцінювання.
КОМІКСИ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ
ПРО КОРОНАВІРУС
Міністерство охорони здоров’я
презентувало серію коміксів для школярів про необхідність носити захисні маски
та користуватись антисептиками.
Вони допоможуть учням пам’ятати про
базові правила безпеки під час карантину. Комікси будуть розіслані в українські
школи та поширюватимуться у соцмережах.
Комікси та інформація про них – за посиланням.
МОЖЛИВІСТЬ ДЛЯ
ШКОЛЯРІВ: РІЧНЕ НАВЧАННЯ У США
Українські школярі мають можливість
взяти участь у відборі до “Програми обміну майбутніх лідерів” (FLEX)
на 2021/2022 навчальний рік.
В межах програми вони протягом одного
навчального року безкоштовно навчатимуться у школах в США, перебуваючи в
американських родинах.
Податись можуть учні 8, 9 і 10 класів,
які народилися в період з 1 січня 2004 до 15 липня 2006 та володіють
англійською мовою. Також запрошуються діти з особливими освітніми
потребами, які є учнями 8-11 класів та народилися в період з 15 лютого 2003 до
15 липня 2006. Конкурс для дітей з особливими освітніми потребами проводиться
окремо.
Через пандемію COVID-19 тестування
в межах конкурсу відбуватиметься онлайн. Дедлайн – 15 жовтня. Конкурс є
безкоштовним та відкритим для всіх охочих.
Докладно про цю програму читайте
за посиланням.
КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ
БЕЗПЕЧНОГО НАВЧАННЯ
Традиційно нагадуємо, що матеріали щодо
безпечного навчання під час карантину, розроблені МОН та ЮНІСЕФ у межах
кампанії “Школо, ми готові”, – все ще в доступі.
Усі матеріали доступні на
сторінці mon-covid19.info/schools та ось за цим посиланням.
Немає коментарів:
Дописати коментар