Низку уроків з
медіаграмотності було проведено протягом 17-18 лютого у Краматорській
українській гімназії. Всеукраїнський урок з медіаграмотності- ця ініціатива – частина
невідкладних заходів з консолідації українського суспільства. Такий урок
проводять вперше в Україні. Його організовує Національний проєкт з
медіаграмотності «Фільтр» Мінкультури спільно з МОН. Краматорська українська
гімназія як учасник проєкту « Вивчай та розрізняй:
інфо-медійна грамотність», який впроваджується в закладі з 2018 р., у системі
працює у фокусі даної теми.
Медіаграмотність – це превентивна зброя
проти дезінформації та життєво необхідна навичка, яку потрібно розвивати
змалку. Урок з медіаграмотності покликаний привернути увагу молодого покоління
до розвитку критичного мислення. Разом з учителями школярі проговорять способи
розпізнавання фейків, види маніпуляцій в мережі та розглянуть процеси створення
новин.
Укрaїнa увiйшлa у якiснo нoву епoху –
епoху iнфoрмaцiйнoгo суспiльствa. Ми живемo у свiтi, в якoму якiсть iнфoрмaцiї,
щo нaс oтoчує, фoрмує свiтoгляднi oрiєнтири, зумoвлює нaш
вибiр і здaтнiсть кoристувaтися фундaментaльними свoбoдaми тa
реaлiзoвувaти прaвo нa сaмoвизнaчення i рoзвитoк. Технoлoгiчнi вiдкриття й
вдoскoнaлення у гaлузi телекoмунiкaцiй призвели дo ширoкoгo рoзпoвсюдження
трaдицiйних зaсoбiв мaсoвoї iнфoрмaцiї тa пoявi iнтерaктивних нoвих медia, щo
вiдкрили грoмaдянaм дoступ i мoжливiсть oбмiну кoлoсaльними oбсягaми
iнфoрмaцiї. Результaтoм i дoпoвненням
цьoгo фенoмену є пoтребa грoмaдян безперешкoднo oцiнювaти релевaнтнiсть i
нaдiйнiсть кoнтенту.
Дітям шкільного віку доводиться стикатися
з постійно зростаючим потоком інформації, вони відчувають значні труднощі, коли
їм необхідно проявити пошукові навички, самостійно критично оцінити отриману
інформацію. Виникає потреба формування медіаінформаційної грамотності учнів
усіх вікових категорій.
Сучасних школярів називають людьми нового
покоління - digital native – «цифрові аборигени». Вони не уявляють життя без
комп'ютера, інтернету, пошукових систем, мережевих спільнот, блогів, форумів,
чатів тощо. У віртуальному світі відсутня цензура, знімаються заборони і
обмеження морально-етичного і соціального планів. Тому учні повинні якомога
раніше усвідомлювати необхідність оцінки рівня безпеки інформації.
Покоління Z необхідно першочергово навчити
розпізнавати корисну інформацію (пізнавальний контент, навчальні ресурси, бази
даних, наукові відкриття), нейтральний (розважальний) контент і сформувати
вміння уникати негативного впливу медіатехнологій, маніпуляцій, фейків.
Педагоги Краматорської української гімназії як на уроках інформатики , так уроках української мови та літератури, історії та мистецтва сприяють медіаграмотності. Хочеться відзначити уроки з медіаграмотності, які провела учитель початкових класів Дедушева Вероніка Костянтинівна. Для учнів початкових класів діяльність педагога спрямована на формування навички декодування медіатекстів та продукування інформаційних повідомлень, що відображають навколишній світ учня та його мрії. Педагог навчала порівнювати реальність із презентацією у медіа, розрізняти інтерпретацію і відображення фактів.
Учні середнього шкільного
віку визначали різницю між реальною
подією та її відображенням у медіатексті на уроках Грузіної Наталії Вікторівни. Діти вчилися ідентифікувати й описувати різні
стереотипи у медіатексті (наприклад, герой, лиходій і т. д.), розуміти
розходження між видами медіа (преса, ТВ, кіно й т. д.), здійснювати аналіз
реклами.
Учні старших класів визначали різницю між реальною подією та її відображенням у медіатексті, пояснювали як медіатексти можуть впливати на аудиторію. Учитель інформатики Щербак Юлія В’ячеславівна учила уважно та критично читати медіатексти, включаючи різні розважальні й навчальні медіатексти.
Хочеться відзначити, що
подібні заході у
закладі не будуть обмежені даною подією, а будуть впроваджуватися у системі протягом усього року.
Немає коментарів:
Дописати коментар