ХОЧЕМО НАГАДАТИ ДЕЯКІ ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ НА ДИСТАНЦІЇ
У 2020-2021 навчальному році школи
працюють в умовах адаптивного карантину. Краматорська українська гімназія організовує освітній процес згідно з вимогами
Головного державного санітарного лікаря та рекомендаціями Міністерства освіти і
науки України. Актуальні документи:
· Постанова головного
санлікаря щодо протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину –
про основне можна ознайомитись за посиланням
· Рекомендації МОН щодо організації
роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році –
стислий зміст дивіться на цій сторінці
Чи можуть учні повернутися за парти або чи
навчатимуться дистанційно, залежить від рівня епідемічної небезпеки в регіоні.
Структуру та форму дистанційного навчання визначає педагогічна
рада школи, враховуючи освітню програму, навчальний план та особливості кожного
закладу і регіону. Тож ми маємо адаптувати програму до технічних можливостей
учнів і вчителів нашого закладу.
Чим відрізняється змішане і дистанційне
навчання?
Змішане навчання може застосовуватись
учителем як окрема технологія в організації освітнього процесу, а може
виступати як поєднання очного навчання та навчання з використанням дистанційних
технологій. Застосування другої моделі передбачає зміни в організації
освітнього процесу всього закладу освіти, тому рішення про його запровадження
приймає директор. Таке рішення є виправданим, якщо школа не може забезпечити
передбачені МОН заходи безпеки, коли у закладі освіти перебувають всі учні.
Моделей змішаного навчання є декілька. Директор разом із педагогічною радою
розробляє модель, найбільш оптимальну для умов свого закладу освіти.
Як організовано
дистанційне навчання у Краматорській українській гімназії?
З метою забезпечення в Краматорській українській гімназії єдиних
підходів до створення електронного освітнього середовища педагогічна рада
схвалила використання єдиної електронної
освітньої платформи
«Нові знання», комунікаційних онлайн сервісів та інструментів, за допомогою
яких організовується освітній процес під час дистанційного навчання. У рамках
таких єдиних підходів ми користуємося академічною свободою та обираємо форми, методи і засоби дистанційного
навчання відповідно до кожного
конкретного предмету та класу.
Дистанційна освіта - навчання на
відстані - набуває сьогодні все більшої популярності. За наявності сучасних
комп'ютерних технологій та Інтернету вона стає зручною та доступною. Для того,
щоб дистанційна освіта якісно функціонувала у Краматорській українській гімназії було здійснено низку дій щодо
організації цієї ланки роботи, зокрема:
· Здійснено аналіз матеріально-технічних можливостей
закладу щодо надання послуг на дистанції,
·
Підготовлено нормативно-правову
базу;
· Визначено механізм забезпечення
здобуття повної загальної середньої освіти за дистанційною формою, а також
використання технологій дистанційного навчання під час організації здобуття
освіти за різними формами;
·
Організовано навчання та інформування педагогів у розрізі
даного питання;
·
Ознайомлено батьків та дітей з
роботою на єдиній платформі «Нові
знання» , засобом якої буде координуватися робота закладу щодо надання освітніх
послуг;
·
Сформовано базу даних
інструментарію меседжерів;
·
Складено розклад уроків дистанційної
освіти відповідно до санітарних норм; (Не менше 30% навчального часу має
організовуватися в синхронному режимі. Тобто вчитель обов’язково має проводити
онлайн-уроки, безпосередньо взаємодіяти з учнями. Надсилання завдань у вайбер
та їхня перевірка – це лише один невеликий елемент асинхронного режиму
дистанційного навчання)
·
Ознайомлено усіх учасників
освітнього процесу з термінологією, якою необхідно володіти при організації навчально-виховного роцесц , а
саме:
ü асинхронний режим -
взаємодія між суб'єктами дистанційного навчання, під час якої учасники
взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому інтерактивні
освітні платформи, електронну пошту, форуми, соціальні мережі тощо;
ü електронні освітні
ресурси з навчальних предметів (інтегрованих курсів) - засоби навчання на
цифрових носіях будь-якого типу або розміщені в інформаційно-телекомунікаційних
системах, які відтворюються за допомогою електронних технічних засобів і можуть
застосовуватися в освітньому процесі при вивченні окремих навчальних предметів
(інтегрованих курсів);
ü електронне освітнє
середовище - сукупність умов навчання, виховання та розвитку учнів, що
забезпечуються за допомогою сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних
(цифрових) технологій;
ü дистанційне навчання -
організація освітнього процесу (за дистанційною формою здобуття освіти або
шляхом використання технологій дистанційного навчання в різних формах здобуття
освіти) в умовах віддаленості один від одного його учасників та їх як правило
опосередкованої взаємодії в освітньому середовищі, яке функціонує на базі
сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій;
ü інформаційно-телекомунікаційна
система дистанційного навчання (електронна освітня платформа) -
програмно-технічний комплекс, що об'єднує систему електронних освітніх
ресурсів, програмне забезпечення для створення, накопичення та доступу до таких
ресурсів, а також для організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання
(у тому числі ефективної взаємодії учасників освітнього процесу та контролю за
навчанням);
ü інформаційно-комунікаційні
(цифрові) технології дистанційного навчання - технології створення,
накопичення, зберігання та доступу до електронних освітніх ресурсів з
навчальних предметів (інтегрованих курсів), а також забезпечення організації та
супроводу освітнього процесу за допомогою спеціалізованого програмного
забезпечення та засобів інформаційно-комунікаційного зв'язку, у тому числі
мережі Інтернет;
ü синхронний режим -
взаємодія між суб'єктами дистанційного навчання, під час якої учасники
одночасно перебувають в електронному освітньому середовищі або спілкуються за
допомогою засобів аудіо-, відеоконференції;
ü система управління
дистанційним навчанням - програмне забезпечення, призначене для організації
освітнього процесу, ефективної взаємодії учасників освітнього процесу та
контролю за навчанням через мережу Інтернет (у тому числі електронного розкладу
занять, електронних класних журналів/ щоденників);
ü суб'єкти дистанційного
навчання - учні, педагогічні працівники, батьки або інші законні представники
неповнолітніх учнів (далі - батьки), асистенти дітей, які беруть участь в
освітньому процесі за дистанційною формою здобуття освіти або з використанням
технологій дистанційного навчання в іншій формі здобуття освіти;
ü технології
дистанційного навчання - комплекс освітніх технологій (технології
розвивального, проєктного, змішаного, диференційованого, програмованого,
модульного навчання тощо), а також інформаційно-комунікаційних (цифрових)
технологій, що дають можливість реалізувати процес дистанційного навчання.
· Здійснюється у системі моніторинг надання якісних освітніх послуг; регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також надання їм підтримки в освітньому процесі (за потреби).
Електронні
журнали та щоденники на порталі “Нові знання”
У рамках розвитку проекту «ISUO» нами використовується нова система «NZ.UA». Портал «NZ.UA» це — публічний
сайт для Bсix учасників освітнього процесу: учнів, батьків, вчителів та
працівників освіти. Основні можливості порталу – це ведення електронного обліку
відвідуваності, класних журналів, учнівських щоденників, публікація новин,
створення сайту закладу, перегляд розкладу та інформації про школу, статистичні
вибірки з внесених даних, зручне спілкування та обмін інформацією між усіма
учасниками освітнього процесу. Портал «NZ.UA» автоматично синхронізується з системою
«ІСУО», «КУРС: Школа» та не потребує додаткової оплати з боку закладу освіти.
Короткий відеоролик, в якому
розглядаються можливості порталу.
https://www.youtube.com/watch?v=slbFzm2AdiM&feature=share
Отже, організація
освітнього процесу під час дистанційного навчання передбачає навчальні (у тому
числі практичні, лабораторні) заняття, корекційно-розвиткові заняття, вебінари,
онлайн форуми та конференції, самостійну роботу, дослідницьку, пошукову,
проєктну діяльність, консультації та інші форми організації освітнього процесу,
визначені освітньою програмою закладу освіти.
Педагогічні працівники самостійно
визначають режим (синхронний або асинхронний) проведення окремих навчальних
занять. При цьому не менше 30 відсотків навчального часу, передбаченого
освітньою програмою закладу освіти, організовується в синхронному режимі (решта
навчального часу організовується в асинхронному режимі).
Для учнів, які не
можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин (стан
здоров'я, відсутність доступу (обмежений доступ) до мережі Інтернет або
технічних засобів навчання), ми забезпечумоє використання інших засобів
комунікації, доступних для учнів (телефонний, поштовий зв'язок тощо).
Оцінювання результатів
навчання учнів проводяться за видами оцінювання, визначеними спеціальними
законами, і відповідно до критеріїв, визначених МОН України. Оцінювання
результатів навчання учнів може здійснюватися очно або дистанційно з
використанням можливостей інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій,
зокрема відеоконференц-зв'язку.
Організація освітнього
процесу під час дистанційного навчання здійснюється з дотриманням вимог законодавства про освіту, захист персональних
даних, а також санітарних правил і норм (щодо формування розкладу навчальних занять,
рухової активності, вправ для очей, безперервної тривалості навчальної
діяльності з технічними засобами навчання, тривалості виконання завдань для
самопідготовки у позанавчальний час).
Всеукраїнська
школа онлайн – E-SCHOOL.net.ua – це
сучасний онлайн-ресурс для змішаного та дистанційного навчання учнів середньої
та старшої школи з матеріалами, що пройшли експертизу та відповідають державним
освітнім стандартам. ВШО забезпечує учнів відеопоясненнями, конспектом, тестами
та можливістю відслідковувати свій навчальний прогрес. А вчителів – необхідними
методичними рекомендаціями та прикладами застосування сучасних освітніх
технологій.
Навчальний контент платформи містить уроки
з 18 основних предметів: українська література, українська мова, біологія,
біологія та екологія, географія, всесвітня історія, історія України,
математика, алгебра, алгебра і початки аналізу, геометрія, мистецтво, основи
правознавства, природознавство, фізика, хімія,
англійська мова та зарубіжна література. Після запуску контент платформи
буде поступово доповнюватися відповідно до календарного плану. Тож , можна
користуватися платформою як для уроків, так і для маиоосвіти. Бажаємо успіху.
Немає коментарів:
Дописати коментар